Resultats de la cerca fitxes de l'Optimot: 65

51. Criteris de redacció de la denúncia
Font Fitxes de l'Optimot
Definició La denúncia és un 'acte que realitza una persona que ha presenciat la perpetració d'un delicte perseguible d'ofici o que n'ha tingut coneixement, que consisteix a notificar-ho a l'autoritat judicial o als seus agents'. Aquesta és una de les formes d'iniciar un procés penal; en aquest [...]
52. Criteris de redacció del currículum
Font Fitxes de l'Optimot
Definició El currículum és un document que conté la informació personal i els mèrits acadèmics i professionals d'una persona que sol·licita un lloc de treball, una plaça, l'obtenció d'un premi, etc. Criteris generals de redacció La redacció del currículum ha de ser neutra, sense valoracions [...]
53. Criteris de redacció del missatge de correu electrònic
Font Fitxes de l'Optimot
Definició El missatge de correu electrònic és una comunicació que es transmet d'una bústia electrònica a una altra per mitjà d'un programa de correu electrònic. Criteris generals de redacció Aquest tipus de missatges es poden produir en molts àmbits. És important que des del primer moment es [...]
54. Criteris de redacció del saluda
Font Fitxes de l'Optimot
Definició El saluda és un document de caràcter protocol·lari, usat per a comunicacions breus que no han de tenir registre, com és ara les notes d'agraïment, les felicitacions, etc. Criteris generals de redacció La claredat, el rigor i la concisió són principis bàsics de la redacció [...]
55. Criteris de redacció del certificat
Font Fitxes de l'Optimot
Definició El certificat és un document expedit per un funcionari públic competent (secretaris, interventors, caps de secció, gerents) o per una persona autoritzada legalment (metges, empresaris) que dona fe d'un fet, del contingut d'un document o de les circumstàncies que consten en arxius [...]
56. Criteris de redacció del recurs
Font Fitxes de l'Optimot
Definició Document per mitjà del qual la persona interessada demana a l'Administració que anul·li o modifiqui una resolució o un acte administratiu, perquè el considera perjudicial per als seus drets. La Llei 4/1999, de 13 de gener, de modificació de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de [...]
57. Criteris de redacció del recurs contenciós administratiu
Font Fitxes de l'Optimot
L'escrit d'interposició de recurs contenciós administratiu Definició L'escrit d'interposició de recurs contenciós administratiu és un document que es presenta davant la jurisdicció contenciosa administrativa per demanar la revisió de l'activitat prèvia de l'Administració o per obtenir [...]
58. Criteris de redacció de sol·licitud o instància
Font Fitxes de l'Optimot
Definició Document per mitjà del qual la persona interessada inicia un procediment administratiu. Criteris generals de redacció La claredat, el rigor i la concisió són principis bàsics de la redacció administrativa. Aquests principis es concreten tant en l'estructuració lògica i en blocs [...]
59. Criteris de redacció de la convocatòria de reunió
Font Fitxes de l'Optimot
Definició Des d'un punt de vista terminològic, la forma convocatòria és un terme genèric que fa referència a més d'un document administratiu. De fet, una convocatòria, entesa com a document, és un escrit per mitjà del qual es demana a algú que es presenti en un lloc, en una data determinada [...]
60. Criteris de redacció de la provisió
Font Fitxes de l'Optimot
Definició En dret processal hi ha tres tipus de resolucions judicials, que es distingeixen per la forma i el contingut: provisions, interlocutòries i sentències. La provisió és una resolució dictada per un jutge o una jutgessa, o per un tribunal, que decideix sobre qüestions de tràmit o [...]
Pàgines  6 / 7 
<< Anterior  Pàgina  1  2  3  4  5  6  7  Següent >>